مرجع کد و آموزش

کد هر 24ساعت یک بار پاپ آپ نیو تب باز میکند

فروشگاه شارژ قبضی

تازه های فناروی اطلاعات را در اینجا دنبال کنید

فروشگاه شارژ قبضی

تازه های فناروی اطلاعات را در اینجا دنبال کنید

فروشگاه شارژ قبضی

نمایندگی خدمات خرید شارژ ، پرداخت قبض و ارائه خدمات آنلاین از شارژ ریسلر

دنبال کنندگان ۷ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کار شما کدام است؟

ghabzi.ir | جمعه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۱۹ ق.ظ

اولین سوالی که باید به آن پاسخ داد این است که چرا نیاز است که شما در کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید؟

بنابر تحقیقات حدود ۷۴% از مشتریان برای تصمیم گیری در مورد خرید یک محصول از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

در شکل زیر تعداد کاربران فعال شبکه های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، پینترست، یوتیوب در سال ۲۰۱۷ را مشاهده میکنید:

اما هر یک از این شبکه‌های اجتماعی با توجه به مدل کاری خود برای استفاده‌های به خصوصی طراحی شده‌ و مناسب هستند . شاید این سوال که کدام شبکه اجتماعی برای استفاده در هر مدل کسب و کار مناسب است برای شما هم پیش آمده باشد.

ابتدا ابزار های مورد استفاده برای انتقال پیام را نام برده و بررسی می کنیم :

۱-متن

شاید بتوان گفت که اصلی ترین ابزار برای ارتباط آنلاین در حال حاظر همین متن نوشتاری است. این مورد می تواند توییت های کوچکی باشد که در اکانت توییتر خود منتشر می کنید، و یا مقالاتی که در وبسایت خود می نویسید.

۲-صدا

می توانید در وبسایت خود قسمتی را به پادکست های صوتی اختصاص داده و در آن، در مورد موضوعات مورد نظر تان صحبت کنید.

۳-تصویر و ویدیو

یکی از اصلی ترین ابزاری که می تواند حجم بزرگی از اطلاعات را به مخاطب منتقل کند، ویدیو است. شما می توانید به طریق مختلف از این ابزار برای  بهبود وضعیت کسب و کار خود استفاده کنید؛ بطور مثال با افراد مرتبط مصاحبه کنید، از صحبت های خودتان و یا دیگر متخصصان فیلم هایی کوتاه تهیه کنید، فیلم آموزشی مربوط به محصول خود را درست کنید، و …

۴-تصاویر ثابت

با استفاده از تصاویر نیز می توانید کسب و کار خود را بهبود بخشید. برای مثال می توانید تصاویر آخرین محصولات خود را گرفته و در فضای آنلاین در معرض دید مشتری قرار دهید.

با توجه به مواردی که در بالا  اشاره شد، مناسب ترین شبکه های اجتماعی می توانند از این قرار باشند:

فیسبوک

برای مدل B2C مناسب است، یعنی کسب و کارهایی که محصولات خود را به مشتریان عرضه می کنند می توانند از این شبکه اجتماعی برای تبلیغ محصول خود و همچنین استفاده از نظر مشتریان استفاده کنند.

توییتر

این شبکه بیشتر برای گزارش اتفاقات در قالب توییت به کار می رود که معمولا بحث های زیادی در مورد آنها صورت می گیرد، کسب و کار ها می توانند از بحث هایی که مشتریان و کاربران این شبکه های اجتماعی دارند برای داده کاوی و تحلیل محصولات خود استفاده کنند.

گوگل پلاس

برای کسب و کارهایی که برای آنها SEO بسیار حایز اهمیت استفاده از این شبکه برای محصولات و خدماتشان مناسب است . هر چند که این روزها کاربردش کمتر شده است .

یوتیوب

از این طریق می توان محصول و یا خدمت را در قالب ویدیوهای جذاب به تعداد بسیار زیادی مشتری بالقوه که همان کاربران این وبسایت هستند در معرض نمایش گذاشت.

لینکدین (linkedin)

کاربران این شبکه اجتماعی اغلب افرادی هستند که با کسب و کار سر وکار دارند و یک شبکه اجتماعی حرفه ای برای بیزنس است. به همین دلیل این شبکه مناسب برای کسب و کارهایی است که با تولید محصول یا خدمات سر و کار دارند.

اینستاگرام

این شبکه اجتماعی بیشتر برای مدل C2B کاربرد دارد به این ترتیب که کمپانی های تولیدی می توانند از طریق این شبکه محصول خود را به مشتری عرضه کنند. بیشتر کاربران این شبکه اجتماعی رو به رشد را جوانان تشکیل می دهند.

و در واقع می توان به این صورت نتیجه گرفت :

اگر اصلی ترین نقطه قوت بازاریابی شما استفاده از متن نوشتاری است، به غیر از داشتن یک وبسایت، می توانید از فیسبوک، توییتر و یا سرویس های وبلاگ دهی رایگان استفاده کنید.
اگر فکر می کنید با استفاده از صدا می توانید پیام تان را به خوبی انتقال دهید، استفاده از Soundcloud و یا آیتونز برایتان پیشنهاد می شود.
در مورد ویدیو نیز دو وبسایت بزرگ یوتیوب و آپارات می توانند به عنوان اصلی ترین شبکه ارتباطی بین شما و کاربران عمل کنند.
برای تصاویر تان هم می توانید در Pinterest و یا اینستاگرام یک اکانت ایجاد کنید.
حال باید با توجه به معیار های بالا شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کار را که ارزش صرف هزینه و زمان دارند را انتخاب کرد و از این فرصت بازاریابی به صورت مناسب مطلوب کرد.

  • ghabzi.ir

نظرات  (۱)

  • مهندس رضا عباسی
  • سلام
    تمایل داشتین بیاین همو دنبال کنیم
    ممنون
    پاسخ:
    باشه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی