مرجع کد و آموزش

کد هر 24ساعت یک بار پاپ آپ نیو تب باز میکند

فروشگاه شارژ قبضی

تازه های فناروی اطلاعات را در اینجا دنبال کنید

فروشگاه شارژ قبضی

تازه های فناروی اطلاعات را در اینجا دنبال کنید

فروشگاه شارژ قبضی

نمایندگی خدمات خرید شارژ ، پرداخت قبض و ارائه خدمات آنلاین از شارژ ریسلر

دنبال کنندگان ۷ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

کانال های تلگرام فارسی؛ پر عضو ترین ها کدام هستند؟

ghabzi.ir | چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۵۵ ب.ظ

بعد از راه اندازی کانال در سرویس پیام رسان تلگرام، شاید خوشبین ترین کاربران این اپلیکیشن هم فکر نمی کردند که کانال های تلگرام به این سطح از محبوبیت رسیده و به راهی ساده برای کسب درآمد تبدیل شوند؛ حالا کانال ها جزئی جدایی ناپذیر از زندگی مخاطبین تلگرام هستند و مردم روزانه برای خواندن مطالب گوناگون به آن ها سر می زنند.

با توجه به گزارشات منتشر شده توسط خود تلگرام، ایران یکی از پر مخاطب ترین کشورهای این سرویس پیام رسان بوده و بنابراین طبیعی است که کانال های ایرانی از محبوبیت فراوانی برخوردار باشند؛ هم اکنون در بین 100 کانال پر عضو جهان، پر بازدیدترین آن ها ایرانی بوده و حتی چند مورد از آن ها بالای یک میلیون کاربر دارند.

با استناد به آمار وب سایت tkanal، اگر بخواهیم تعداد کانال های ایرانی را بر اساس اعضا تقسیم بندی کنیم بیشترین سهم به کانال های 101 تا 500 کاربر با 26 درصد می رسد. کمترین سهم هم همانگونه که می توانید حدس بزنید، مربوط به کانال های ایرانی بالای پانصد هزار عضو با 0.1 درصد است.

جالب است بدانید که در دسته بندی بندی موضوعی کانال ها، نزدیک به 59 درصد در زیر شاخه «سایر» قرار می گیرند، به عبارت بهتر کانال هایی که در حوزه مشخصی فعالیت نمی کنند و استفاده های چند منظوره دارند. اما بین موضوعات موجود، سرگرمی با 6.8 درصد سهم محبوب ترین موضوع بین کانال های ایرانی است. در رتبه دوم هم آموزش با 4.5 درصد جا خوش کرده است.

با توجه به محبوبیت کانال های ایرانی، تصمیم گرفتیم نگاهی به 30 کانال پر جمعیت ایرانی در تلگرام انداخته و آن ها را معرفی نماییم. اگر می خواهید با بزرگترین کانال های تلگرام که محتوای فارسی تولید می کنند آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم با این مقاله و دیجیاتو همراه باشید.

1 - کانال رسمی هانیستا

تعداد اعضا حدود 3 میلیون و 300 هزار نفر
آدرس کانال: hanista_channel@

موبوگرام یکی از محبوب ترین تلگرام های غیر رسمی بین ایرانیان بوده و طبیعی است که کانال توسعه دهنده آن در صدر پر کاربرترین کانال های تلگرام ایرانی قرار بگیرد. در کانال رسمی هانیستا، ضمن آگاهی از آخرین تغییرات و امکانات جدید موبوگرام می توانید نسبت به بقیه برنامه های ساخته شده توسط گروه هانیستا هم اطلاعاتی به دست بیاورید. جالب اینجاست بدانید که در رتبه بندی جهانی هم کانال رسمی هانیستا در جایگاه نخست است. البته با توجه به اینکه بعد از نصب موبوگرام، عضویت در این کانال اجباری است انتظاری جز این نمی رفت.

2 - تلگرام فارسی

تعداد اعضا حدود دو میلیون و یک صد هزار نفر
آدرس کانال: telfa_official@

دومین کانال بزرگ ایرانی هم همانند اولی متعلق به یک تلگرام غیر رسمی است؛ تلگرام فارسی که با بیش از 3 میلیون نصب کننده توانسته از دیدگاه تعداد کاربر از رقیب معروفش یعنی موبوگرام فاصله گرفته و محبوب ترین تلگرام غیر رسمی ایرانی لقب بگیرد. در این کانال می توانید آموزش های استفاده از قابلیت های خود اپلیکیشن یا آخرین تغییرات موجود را مشاهده کنید. خلاف موبوگرام، تلگرام فارسی اجباری برای عضویت در کانالش ندارد. بد نیست بدانید چند وقت پیش گزارشاتی به دست رسید که نشان می داد تلگرام فارسی حریم خصوصی کاربران را نقض کرده است.

3 - کانال خبر فوری

تعداد اعضای حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر
آدرس کانال: akhbarefori@

آگاهی از آخرین اخبار در کوتاه ترین زمان یکی از بزرگترین دغدغه های انسان است که کانال های تلگرامی زیادی سعی کرده اند به آن بپردازند. در این بین کانال خبر فوری به واسطه توضیحات کوتاه، استفاده از چندین منبع مختلف و اطلاع رسانی به موقع توانسته گوی رقابت را از رقبای پر تعداد خود ربوده و در رتبه سوم بزرگترین کانال های تلگرامی ایران و جهان قرار بگیرد. جدا از آنکه سایت و اپلیکیشن مرتبط با این کانال هم تاثیر مثبتی روی افزایش تعداد مخاطبین آن گذاشت. اگر می خواهید از آخرین اخبارها با خبر شوید، کانال خبر فوری گزینه خوبی است.

5 - NiazCom | ترفند

تعداد اعضا حدود یک میلیون و ششصد هزار نفر
آدرس کانال: niazcom_ir@

مینیمال هایی برای زندگی؛ کانال ترفند برای کسانی که می خواهند روش هایی ساده برای داشتن یک زندگی بهتر را بیاموزند مناسب است. جدا از ایده جالب این کانال و پست های کاربردی آن، یکی از مهمترین عوامل موفقیت ترفند را باید به نام «پرداخت به موضوعات مختلف» بزنیم که همگی برگرفته از منابع موثق بوده و می توانند به نوعی روی روند زندگی مردم تاثیرات مثبت بگذارند. با توجه به آمار منتشر شده، بین پر عضوترین کانال های جهان کانال ترفند توانسته در رتبه پنجم قرار بگیرد.

6 - کانال گیر میز

تعداد اعضا حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر
آدرس کانال: gizmiztel@

مهمترین علت موفقیت کانال گیز میز، تاسیس آن در اوایل فعالیت کانال های تلگرام بود. بعد از آنکه روس ها قابلیت ساخت کانال را اضافه کردند، گروه گیز میز به سرعت دست به کار شد و کانالی تفریحی را ثبت نمود. در کانال گیزمیز، شاهد موضوعات مختلفی که بیشتر حول سرگرمی می چرخند هستید و بنابراین با عضویت در آن می توانید پست های عامه پسند یا مفرح گوناگونی را ببینید. بد نیست بدانید در رتبه بندی بین تمام کانال های دنیا، کانال گیزمیز توانسته جایگاه ششم را به دست بیاورد.

7 - کانال آخرین خبر

تعداد اعضا حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر
آدرس کانال: akharinkhabar@

همانند رتبه سوم، هفتمین کانال لیست هم به یک کانال خبری اختصاص دارد. همانند کانال خبر فوری، بیشتر پست های آخرین اخبار مرتبط به اتفاقات داخلی بوده و کسانی که خواهان آگاهی از جدیدترین رویدادها هستند می توانند در این کانال عضویت پیدا کنند. جدا از سرعت مناسب کانال آخرین اخبار و پرداخت به خبرهای مهم، شاید مهمترین علت موفقیت این کانال را بتوانیم توضیحات مناسب آن برای هر اتفاق بنامیم که به واسطه همین مسئله می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید. در رتبه بندی جهانی هم این کانال توانسته رتبه هفتم را به دست بیاورد.

8 - کانال خبری پارسینه

تعداد اعضا حدود یک میلیون و دویست هزار نفر
آدرس کانال: parsinehnews@

همانند آخرین خبر و خبر فوری، کانال خبری پارسینه یک پایگاه خبری و تحلیلی است. اما شاید بزرگترین وجه تمایز این کانال با کانال هایی که گفتیم، پوشش موضوعات مختلف باشد. البته با آخرین خبر و خبر فوری هم این مسئله را می توانید ببینید ولی آن ها بیشتر انرژی خود را روی سیاست می گذارند؛ بر خلاف کانال خبری پارسینه که جدا از سرعت مناسب پست گذاری اش، به بقیه اتفاقات ایران هم به خوبی می پردازد. بد نیست بدانید در رتبه جهانی، این کانال توانسته جایگاه هشتم را به دست بیاورد.


10 - KHAMENEI.IR

تعداد اعضا حدود نهصد هزار نفر
آدرس کانال: khamenei_ir@

رتبه هشتم پر عضوترین کانال های ایرانی به کانال رسمی مقام معظم رهبری اختصاص دارد. برای کسانی که می خواهند از آخرین حرف های ایشان پیرامون مسائل مختلف [بیشتر وضعیت منطقه و خود کشور] با خبر شوند، استفاده از این کانال می تواند سریع ترین و آسان ترین راه باشد. بد نیست بدانید ایشان یک کانال دیگر به نام «درس و عبرت» و با آیدی khamenei_history@ هم دارند که وقایع تاریخی ایران و جهان به همراه برگ هایی از از زندگی نامه ایشان را روایت می کند.

 

آکادمی تلگرام

تعداد اعضا حدود هشتصد و هشتاد نزار نفر
آدرس کانال: tgacademy@

شاید «آچار فرانسه» بهترین لقبی باشد که بتوانیم به آکادمی تلگرام بدهیم؛ اینجا پست هایی با موضوعات مختلف و نامربوط به هم ببینید. با آکادمی تلگرام نه تنها شاهد مقالات کاربردی [البته با حداقل تعداد کلمات] و ویدوهای جالب هستید بلکه می توانید با عضویت در آن با کانال های تلگرام، بات های گوناگون، سایت های اینترنتی یا برنامه و بازی های موبایل آشنا شوید. برای کسانی که تمام این امکاناتی که گفتیم را با هم روی تلفن های هوشمندشان می خواهند، آکادمی تلگرام با پست های مفیدش می تواند گزینه خوبی باشد.

12 - ورزش سه

تعداد اعضا حدود هشتصد و هفتاد هزار نفر
آدرس کانال: varzesh3_channel@

ورزش سه رتبه دوم پر بازدیدترین سایت ایرانی را در وب سایت الکسا دارد. بنابراین طبیعی است کانال تلگرام آن بین محبوب ترین کانال های ایران و جهان باشد. همانند وب سایت ورزش سه، کانال این مجموعه هم به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال پرداخته و شما با عضویت در آن می توانید از آخرین حاشیه های این ورزش محبوب در قالب پست، ویدیو یا عکس با خبر شوید. شاید جالب باشد که بدانید در بین 30 کانال پر عضو ایرانی، تنها دو کانال تخصصی با محوریت ورزش فوتبال به چشم می خورد.

13 - طب اسلامی ایرانی

تعداد اعضا حدود هشتصد و دویست هزار نفر
آدرس کانال: Tebe_slami_irani@

«سلامت» یکی از مهمترین ارکان زندگی انسان ها بوده و با وجود مطالب دروغین، باید مقالاتی که پیرامون این مسئله می بینید را با دقت زیادی بخوانید. طب اسلامی ایرانی که با هدف «یادگیری» تاسیس شده است آمده تا با ترفندهای درست یک زندگی سالم را به کاربرانش هدیه بدهد. اینجا می توانید نکات بهداشتی، راه هایی برای درمان بعضی بیماری ها، ویدیوهای گوناگون یا پست هایی مرتبط با سلامت انسان ها ببینید. ساده بگوییم، اگر می خواهید یک زندگی سالم داشته باشید کانال طب سلامت ایرانی می تواند تا حدودی به شما کمک کند.

14 - خروس جنگی

تعداد اعضا حدود هشتصد و ده هزار نفر
آدرس کانال: khooroosjangi@

بزرگترین کانال تفریحی تلگرام با توجه به ادعای تاسیس کننده آن؛ شاید روزگاری هیچکس فکر نمی کرد کانال های تفریحی به این حجم از محبوبیت برسند اما این اتفاق افتاده و حالا سازندگان آن ها از همین روش پول های زیادی به جیب می زنند. همانند گیزمیز، محوریت کانال خروس جنگی هم پیرامون موضوعات عامه پسند چرخیده و با عضویت در آن می توانید پست های سرگرم کننده، علمی یا حتی حقایق جالب گوناگونی را ببینید. اگر خواهان یک کانال مفرح هستید، بد نیست نیم نگاهی هم به خروس جنگی داشته باشید.

15 - رسانه دکتر سلامت

تعداد اعضا حدود هفتصد و هشتاد هزار نفر
آدرس کانال: Dr_SalamatX@

چگونه می توانیم یک زندگی سالم تر داشته باشیم؟ برای آگاهی از این مسئله شاهد کانال هایی همانند رسانه دکتر سلامت بتوانند به شما جواب بدهند. مشابه کانال طب اسلامی ایرانی، اینجا هم شما شاهد ترفندهایی برای داشتن یک زندگی به مراتب سالم نسبت به گذشته و اطلاعاتی گوناگون هستید؛ آیا می دانستید نباید لیمو عمانی درون غذاها را بخورید؟ یا افرادی که جذابیت های ظاهری دارند، از نظر دیگران باهوش تر و قابل اعتماد تر هستند؟ این ها همگی نکاتی هستند که می توانید با رسانه دکتر سلامت به آن ها پی ببرید.

16 - کانال 90

تعداد اعضا حدود هفتصد و هفتاد هزار نفر
آدرس کانال: TVnavad@

با توجه به گزارشات صدا و سیما، 90 یکی از پر بازدیدترین برنامه های تلویزیونی است که هر هفته میلیون ها نفر را پای تلویزیون ها می کشاند. بنابراین عجیب نیست کانال مرتبط با این برنامه معروف بین بزرگترین کانال های تلگرامی ایرانی قرار گرفته باشد. جدا از اطلاع رسانی های مختلف پیرامون خود برنامه 90، این کانال به خبرهای فوتبالی و حواشی دنیای این ورزش هم می پردازد. همانگونه که در بخش معرفی کانال ورزش سه گفتیم، تنها دو کانال فوتبالی بین 30 کانال بزرگ تلگرام در ایران به چشم می خورد. کانال دوم همین 90 است.

17 - مای تلگرام

تعداد اعضا حدود هفتصد و چهل هزار نفر
آدرس کانال: mytelegrambot@

همانند رتبه اول و دوم، جایگاه شانزدهم پر عضوترین کانال های تلگرام ایرانی هم متعلق به یک تلگرام غیر فارسی است. اینجا می توانید از آخرین تغییرات این برنامه آگاهی پیدا کرده و امکانات جدید آن را بشناسید. بد نیست بدانید با توجه به آمار منتشر شده توسط کافه بازار، این برنامه هم اکنون بیش از 200 هزار نصب کننده روی تلفن های اندرویدی دارد که با این حساب مای تلگرام را می توانیم یکی از محبوب ترین تلگرام های غیر رسمی ایرانی با قابلیت های مختلف بنامیم. همانند موبوگرام، عضویت در کانال مای تلگرام برای کسانی که برنامه را دارند اجباری است.

18 - صدای زندگی

تعداد اعضا حدود هفت صد و سی هزار نفر
آدرس کانال: Ravan6enasii@

خوشبختانه کانال های تلگرام آن قدر زیاد هستند که برای هر موضوعی شاهد کانالی متفاوت باشیم. اگر می خواهید پست هایی پیرامون موضوعات روانشناسی ببینید، صدای زندگی یکی از بهترین کانال های موجود برای سرویس پیام رسان تلگرام است؛ با صدای زندگی یک قدم به آرامش نزدیک شوید. البته پست های روانشناسانه تنها محوریت فعالیت این کانال نبوده و می توانید مطالبی مرتبط با سلامت هم پیدا کنید. اگر می خواهید که بیشتر با مفهوم زندگی آشنا بشوید، شاید صدای زندگی کمی بتواند به شما کمک کند.

20 - خنده آباد

تعداد اعضا حدود هفت صد هزار نفر
آدرس کانال: khandehabadd@

می گویند خنده بر هر دردی دواست. پس چرا از کانال های تلگرام برای درمان دردهایمان استفاده نکنیم؟ خنده آباد یک کانال تفریحی/سرگرمی است که شاید حوزه فعالیت های آن مشابه کانال هایی همانند گیزمیز بوده و اینجا هم پست های مفرح ببینید اما تفاوت عمده خنده آباد با بقیه، تمرکز فراوان این کانال روی پست های طنز است؛ خلاف بقیه کانال ها که روی موضوعات دیگر هم بعضا مانوور زیادی می دهند. بنابراین اگر می خواهید خنده روی لب هایتان بنشیند، پیشنهاد می کنیم به خنده آباد سر بزنید.

21 - صرفا جهت اطلاع

تعداد اعضا حدود ششصد و هفتاد هزار نفر
آدرس کانال: serfan_jahate_ettela@

اشتباه نکنید، این کانال هیچ ارتباطی با آیتم «صرفا جهت اطلاع» که روزگاری از خبر ساعت 20:30 پخش می شد ندارد. صرفا جهت اطلاع همانگونه که اسمش نشان می دهد یک کانال اطلاع رسانی است. حالا این پست ها می توانند مربوط به سیاست باشند، شما را از دانستنی های زندگی آگاه کنند یا بخش هایی از زندگی هنرمندان را به تصویر بکشند. اگر می خواهید نسبت به محیط اطراف زندگی خود اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، کانال صرفا جهت اطلاع با پست های گزیده خود می تواند گزینه مناسبی باشد.

22 - چه جالب | Tarfand

تعداد اعضا حدود ششصد و چهل هزار نفر
آدرس کانال: NiazCom@

از اسم کانال همه چیز مشخص است؛ هدف چه جالب ارائه ترفندهای کاربردی و مفید برای مخاطبینش است تا با آن ها بعضی کارها را بهتر انجام دهند. موضوعاتی که چه جالب پوشش می دهد متفاوت بوده و جدا از توضیحات مناسب، شاید همین گستردگی ترفندهای این کانال را بتوانیم از مهمترین علت های موفقیتش بنامیم. چرا باید شب ها یک قالب صابون زیر ملحفه قرار دهیم؟ یا آموزش های مذهبی در سنین کودکی چه نتایجی در آینده انسان ها خواهد داشت؟ این ها همگی از نمونه دانستنی ها و ترفندهایی هستند که با چه جالب شاهدشان هستید.

23 - باشگاه خبرنگاران جوان

تعداد اعضا حدود ششصد و چهل هزار نفر
آدرس کانال: yjcnewschannel@

YJC یکی از معروف ترین وب سایت های خبری ایران است که روزانه هزاران بازدید کننده داشته و با توجه به گزارشات الکسا، آن را می توانیم هفدهمین سایت پر بازدید ایرانی بنامیم. کانال باشگاه خبرنگاران جوان هم همان راه وب سایت را پیش گرفته و اینجا می توانید از مهمترین اتفاقات روز منطقه با خبر شوید. بد نیست بدانید باشگاه خبرنگاران جوان، در اخبار ساعت 19 شبکه 1 هم یک آیتم ویژه دارد. برای کسانی که می خواهند اخبار ایران را دنبال کنند، کانال باشگاه خبرنگاران جوان با سرعت بالا و توضیحات مناسب برای هر پست می تواند آن ها را راضی کند.

24 - بحث آزاد

تعداد اعضا حدود ششصد و سی هزار نفر
آدرس کانال: bahseazad@

احتمالا با دیدن کلمه «بحث آزاد» فکر کنید با کانالی خبری/سیاسی مواجه هستید. اما خوب این گونه نبوده و با وجود آنکه سیاست یکی از شاخه های فعالیت بحث آزاد است، اما شاید آن ها را همانند کانال های گیزمیز یا خروس جنگی یک کانال تفریحی به حساب بیاوریم. مشابه MUSIC بزرگترین وجه تمایز بحث آزاد با بقیه کانال های سرگرم کننده [حتی نسبت به MUSIC] استفاده از گیف و ویدیوهای مختلف است؛ تقریبا تمام مطالب بحث آزاد با فرمت های تصویری مختلف منتشر می شوند.

25 - عجایب جهان

تعداد اعضا حدود ششصد هزار نفر
آدرس کانال: Ajayebe_jahann@

دوست دارید با عجایب دنیا و حقایق جالبی که پیرامون بعضی مسائل وجود دارد آشنا شوید؟ خوب معرفی می کنیم؛ این شما و این کانال عجایب جهان. این کانال ناگفته های جهان اطرافمان را در پست های مختلف بیان کرده و با عضویت در آن می توانید «آیا می دانستید های» فراوانی را بخوانید. مثلا می دانستید که کوکاکولا در اوایل ورود به بازار به عنوان یک آرام بخش عصبی فروخته می شد که خستگی را از تن در می آورد یا در کشور ایتالیا عدد 17 نحس است؟ عضو عجایب جهان شوید تا بیشتر از این دست مطالب ببینید.

26 - عجیب ترین ها


تعداد اعضا حدود ششصد هزار نفر
آدرس کانال: wonders@

می دانید بخش جالب ماجرا کجاست؟ دقیقا دو کانال با محوریت «حقایق عجیب دنیا» پشت سر هم قرار گرفته اند. همانند عجایب جهان، کانال عجیب ترین ها هم ناگفته های دنیای پیرامون انسان ها را روایت کرده و نکاتی که تا حالا احتمالا نمی دانستید را پست می کند. راستش را بخواهید از دیدگاه عملکرد، دو کانال تفاوت چندانی نداشته و حتی تعداد اعضای آن ها خیلی به هم نزدیک هستند. بنابراین انتخاب بین این دو کاملا وابسته به سلیقه شما دارد و بسته به مطالبی که منتشر می کنند، باید خودتان تصمیم بگیرید.

27 - اسرار روانشناسی


تعداد اعضا حدود پانصد و نود هزار نفر
آدرس کانال: asrare_movafaghiyat@

در تلگرام، کانال های متن محور زیادی را می توانید پیدا کنید؛ بعضی از آن ها تنها یک کپی از توییت های ایرانی بوده، تعدادی جمله های بزرگان را بازگو می کنند و کانال هایی هم با استفاده از مطالب گوناگون سعی می کنند مخاطبین را جذب نمایند. برای کسانی که خواهان پست هایی در حوزه روانشناسی، موفقیت و رسیدن به آرامش هستند اسرار روانشناسی گزینه مناسبی خواهد بود. در این کانال شما می توانید جمله هایی تاثیرگذار برای داشتن یک زندگی بهتر و امیدبخش بیابید که مطمئنا می توانند نقشی [هر چند کوچک] روی روند فعالیت های شما بگذارند.

28 - آپارات

تعداد اعضا حدود پانصد و هفتاد هزار نفر

آدرس کانال: Aparat_Tv@

همانند صرفا جهت اطلاع که هیچ ارتباطی با آیتم معروف 20:30 نداشت، آپارات هم کانال رسمی سرویس ویدیویی آپارات نیست و بین این دو، تنها شباهت اسمی وجود دارد. شاید کانال «توییت محور» بهترین لقبی باشد که بتوانیم به آپارات بدهیم. پست های این کانال مشابه جمله هایی که در توییتر میبینید بوده و معمولا کوتاه هستند. البته در این بین می توانید ویدیو، عکس یا گیف های جالب هم ببینید. برای کسانی که می خواهند در تلگرام خود یک کانال سرگرم کننده داشته باشند، آپارات گزینه خوبی است.

29 - اطلاعات عمومی

تعداد اعضا حدود پانصد و شصت هزار نفر
آدرس کانال: etelaate_omoomi@

همانند خیلی از کانال هایی که تا اینجا دیدیم، اطلاعات عمومی هم کانالی برای افزایش اطلاعات کاربران و آگاهی آنان است. اما شاید بزرگترین نکته مثبت این کانال با بقیه را بتوانیم پرداخت به موضوعات مختلف بنامیم. معمولا کانال هایی که با محوریت اطلاعات عمومی یا آموزش ترفندهای مختلف دست به فعالیت می زنند، تمرکز خود را روی یک بخش می گذارند. بیشتر پست های اطلاعات عمومی هم پیرامون معقوله سلامت می چرخند اما لا به لای آن ها می توانید مطالب مختلفی هم ببینید.

  • ghabzi.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی