مرجع کد و آموزش

کد هر 24ساعت یک بار پاپ آپ نیو تب باز میکند

فروشگاه شارژ قبضی

تازه های فناروی اطلاعات را در اینجا دنبال کنید

فروشگاه شارژ قبضی

تازه های فناروی اطلاعات را در اینجا دنبال کنید

فروشگاه شارژ قبضی

نمایندگی خدمات خرید شارژ ، پرداخت قبض و ارائه خدمات آنلاین از شارژ ریسلر

دنبال کنندگان ۷ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

اخیرا ویروسی بین مشترکین ایرانی پخش شده که با وعده ۲ گیگابایت اینترنت رایگان آنها را تشویق می‌کند روی لینک داخل پیامک کلیک کنند.

گزارش شده که در روزهای اخیر ویروسی از طریق پیامک بین کاربران ایرانی دست به دست می‌شود که وعده ۲ گیگابایت اینترنت رایگان می‌دهد. در این پیامک با لحنی خودمانی از کاربر خواسته می‌شود که برای دریافت ۲ گیگابایت اینترنت رایگان روی لینکی که داخل پیامک آمده کلیک کند. سپس ویروس روی گوشی کاربر بارگذاری شده، گوشی شما به حالت سایلنت یا سکوت می‌رود و بدون اجازه و به‌شکل خودکار با ارسال پیامک به لیست مخاطبین دست به انتشار خود می‌زند. این فرایند علاوه بر انتشار بی دردسر ویروس، هزینه سنگین پیامک را نیز برای مشترک به‌همراه دارد.
شما پیامک حاوی ویروس را از شخصی دریافت می‌کنید که احتمالا وی را می‌شناسید و آن شخص شماره شما را در لیست مخاطبین گوشی خود دارد. متن پیامک در هر انتشار متفاوت است و لحنی خودمانی دارد که موجب فریب کاربر می‌شود. بنابراین اگر چنین پیامکی دریافت کردید فورا آن را پاک کنید و به‌هیچ وجه روی لینک داخل آن کلیک نکنید.
به احتمال فراوان این ویروس تنها از طریق گوشی‌های اندرویدی منتشر می‌شود و تاکنون گزارشی برای آلوده شدن آیفون به آن منتشر نشده است. هنوز مشخص نیست که این ویروس غیر از انتشار بدون اجازه، اقدام مخرب دیگری نیز روی گوشی مشترک انجام می‌دهد یا خیر.
منبع:gsm
  • ghabzi.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی