مرجع کد و آموزش

کد هر 24ساعت یک بار پاپ آپ نیو تب باز میکند

فروشگاه شارژ قبضی

تازه های فناروی اطلاعات را در اینجا دنبال کنید

فروشگاه شارژ قبضی

تازه های فناروی اطلاعات را در اینجا دنبال کنید

فروشگاه شارژ قبضی

نمایندگی خدمات خرید شارژ ، پرداخت قبض و ارائه خدمات آنلاین از شارژ ریسلر

دنبال کنندگان ۷ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

ماهی ها به راحتی یک ربات جاسوس را در جمع خود پذیرفتند

ghabzi.ir | جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴ ق.ظ

همین چند وقت پیش بود که یک ربات انسان نما برای نخستین بار، حقوق شهروندی دریافت کرد اما هنوز زمان زیادی باقی مانده تا این ربات ها بتوانند در جوامع با انسان ها ادغام شوند. اما ظاهراً ماهی ها راحت تر فریب می خورند، زیرا تیمی از موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان توانسته با موفقیت رباتی مقلد را به دسته گورخرماهی ها بفرستد و ربات مورد اشاره، از رفتارهای گروهی این ماهی ها پیروی کرده است.

ربات ها برای سالیان متمادی از ماهی ها الهام گرفته اند و به محققان در اندازه گیری اسیدینگی یا کیفیت آب، بدون ایجاد مزاحمت های محلی کمک کرده اند و دانش ما درباره چگونگی حرکت ماهی ها و درکی که از پیرامون خود دارند را افزایش داده اند.


این ربات جدید، بیشتر با هدف نوعی آزمایش اجتماعی ساخته شده و به گونه ای طراحی شده تا بتواند به عنوان «ماموری مخفی»، در میان دسته ماهی ها حضور یابد و ضمن یادگیری حرکات و ارتباطات آنها، بر رفتار جمعی شان تاثیر بگذارد. گفتنی است محققان آزمایشگاه موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان پیش از این، رباتی شبیه به سوسک نیز با مقاصد مشابه ساخته اند.

برای آنکه ربات مورد اشاره قادر به پیوستن به دسته گورخر ماهی ها باشد، تیم محققان رنگ، شکل و الگوهای بدن این نوع از ماهی ها را شبیه سازی کردند و در نهایت، موفق به ساخت رباتی 7 سانتی متری شدند که اندکی از سایر ماهی ها بزرگتر است. برای واقع گرایانگی حرکات ربات نیز برخی رفتار ماهی ها نظیر چابکی، سرعت شتاب، لرزش و ریتم حرکت دم مورد ارزیابی قرار گرفت و در ربات شبیه سازی شد.

  • ghabzi.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی